به گزارش وب ساینس:

رشد  9 برابری  استناد به مقالات دانشگاه صنعتی همدان

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان با شاره به اجرای 27 تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و صنایع افزود: تعداد استناد به مقالات چاپ  شده دانشگاه در سال 223 مورد بوده است که این تعداد امسال به 1965 مورد افزایش یافته است.  

رشد  9 برابری  استناد به مقالات دانشگاه صنعتی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  مژگان نجفی  مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان در مراسم تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی همدان با تبریک هفته پژوهش، گفت: توجه به پژوهش جزء اولویت‌های دانشگاه صنعتی همدان است و در این زمینه رشد خوبی داشته‌ایم.

وی  با اشاره به رشد مقالات ISI دانشگاه صنعتی همدان، افزود: در حوزه کارآفرینی و دفتر ارتباط با صنعت درحال اجرای 27 تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و صنایع مختلف هستیم.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به انعقاد 6 تفاهم نامه، بیان کرد: طی دو سال اخیر نیز 6 تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید، نیروی انتظامی، سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست ، نیروگاه شهید مفتح و سازمان فوریت‌های پزشکی استان همدان منعقد شده است که در مجموع حدود 209میلیون تومان برای دانشگاه سودآوری داشته است.

نجفی به اجرای پنج قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اساتید دانشگاه مجری طرح پژوهشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری کانون پتنت ایران، شرکت توزیع نیروی برق استان همدان و صنایع شهید شیرودی هستند و دو قرارداد علمی – پژوهشی با سازمان صنایع دفاعی نیز در مراحل پایانی انعقاد است.

وی با اشاره به همکاری با صندوق کارآفرینی امید در حمایت از طرح‌های کارآفرینی، تصریح کرد: در همین راستا 12 طرح‌ کارآفرینی از اساتید و دانشجویان دانشگاه به این صندوق معرفی شده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان از معرفی حدود 25دانشجوی مقطع کارشناسی و 12 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد به منظور انجام بازدیدهای فردی از مراکز علمی صنعتی خبر داد و یادآور شد: در همین راستا بازدیدهایی از کارخانه بتن صنعت بریس، کارخانه کنترل گاز اکباتان، شرکت ذوب ریزان،معدن سنگ آهن باباعلی، نیروگاه شهید مفتح، تصفیه خانه شهید بهشتی، کارخانه فولاد ویان و معادن چادرملو و باما یزد صورت گرفته است و دانشجویان با نحوه کار در این صنایع آشنا شدند.

نجفی با اشاره به فعالیت کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری، خاطرنشان کرد: با توجه به ارائه‌ ایده‌ و درخواست دانشجویان به منظور حضور در کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه صنعتی همدان تا کنون 12 طرح به کانون ارسال شده که پس از چهار جلسه داوری طرح‌های ارائه شده، هفت طرح پذیرش نهایی شد.

وی به برگزاری رویدادهای ایده پارک در دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون دو ایده پارک اپلیکیشن و برنامه‌های نرم‌افزاری و ایده پارک مهندسی پزشکی به میزبانی دانشگاه صنعتی برگزار شده و در برگزاری ایده پارک کسب و کار سبز با محیط زیست همکاری داشته‌ایم.

نجفی متوسط مراجعه دانشجویان به کتابخانه دانشگاه صنعتی را 131 نفر در روز دانست و اظهار کرد: 738 پایان نامه و 224 کتاب تا پایان آبان سال جاری از طریق کتابخانه دیجیتال مطالعه شده است.

وی در ادامه به عضویت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی همدان در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی  اشاره کرد و گفت: تمام تجهیزات و خدمات قابل ارائه توسط آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به همراه تعرفه‌های مصوب دانشگاه ثبت شده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی همدان با تخفیف 40 درصدی می‌توانند از خدمات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های عضو شبکه فناوری‌های راهبردی استفاده کنند.

وی به افزایش چاپ مقالات اساتید دانشگاه صنعتی همدان در ISI اشاره کرد و افزود:  آمار تعداد مقالات ISI  چاپ شده در سال  92 حدود 33 مورد بوده است که این آمار امسال به 60 مورد افزایش یافته است. 

نجفی با اشاره به تعداد استناد به مقالات چاپ  شده دانشگاه به گزارش  Web  of Scienc، تصریح کرد: تعداد استناد به مقالات چاپ  شده دانشگاه در سال 223 مورد بوده است که این تعداد امسال به 1965 مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام/د.ا

افزایش استناد به مقالات دانشگاه صنعتی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.